FAQ

Bestilling

Hvordan bestiller jeg?

Her i vores webshop kan du selv afgive ordrer. Det er desværre ikke muligt at afgive ordrer per mail eller telefon. Så snart du har tilføjet en eller flere artikler til indkøbskurven, kan du gå til kassen. Når du så har angivet kontakt-, leverings- og betalingsoplysninger, begynder vi at behandle din bestilling med det samme.

Hvordan kan jeg betale for min bestilling?

I vores shop er der flere betalingsmuligheder. Det er muligt at betale via overførsel, Amazon Pay, PayPal, debitering, kreditkort eller faktura. Yderligere informationer om vores betalingsmuligheder finder du her.

Hvordan kan jeg ændre i min bestilling eller annullere den?

Hvis din bestilling endnu ikke er afsendt, kan du annullere den ved at kontakte vores kundeservice. Du kan enten få fat i os per mail på support@relaxdays.de eller via vores kontaktformular.

Forsendelse

Hvilke muligheder for forsendelse er der?

Efter din betaling er gået ind, bliver din bestilling behandlet i løbet af ca. 3-5 hverdage inden for Europa, da vores produkter allerede befinder sig på vores lagre. Derfor tilbyder vi heller ikke ekspresforsendelse. Vores pakker bliver leveret af DHL eller dpd. Hvilken service, der bringer dine pakker hjem til dig, kan du læse i mailen med ordrebekræftelsen, som du får, så snart din pakke er sendt afsted.

Hvad koster forsendelsen?

Inden for Tysklands grænser tilbyder Relaxdays altid gratis levering. Informationer om leveringsomkostninger til andre europæiske lande finder du her.

Leveres der også i udlandet?

Ja, vi leverer til mange forskellige lande i Europa. I hvilke lande du kan få dine ordrer leveret, og hvad de tilsvarende forsendelsesomkostninger er, kan du læse mere om her.

Er det muligt at få tilsendt min ordre til et posthus eller en pakkeshop?

Ja, det er muligt. Hvis du er registreret som DHL-kunde og har dit kundenummer kan din pakke sendes til en DHL-pakkeshop. Du bedes oplyse dit kundenummer ved bestilling.

Hvornår modtager jeg min pakke?

Efter din ordre er blevet sendt, modtager du en mail fra os med et trackingnummer, så du kan følge din pakke. Ellers kan du altid skrive en mail til vores support på support@relaxdays.de eller nå os via vores kontaktformular og få en status på din bestilling.

Returvarer

Kan jeg sende varer retur?

Ja, du kan returnere alle varer. Hvis du ikke er tilfreds med et produkt, har du 90 dage til at sende varen uden at skulle angive nogen grund. Er der tale om mangler eller defekter, kan du bytte varer inden for 6 måneder efter købet. Hvis du kan bevise, at et produkt var defekt, allerede inden du købte det, er det også muligt at returnere produktet 6 til 24 måneder efter købet.

Hvem betaler for returneringen af varen?

Hvem der skal betale for returneringen er afhængig af den pågældende sag. Hvis du modtager et mangelfuldt produkt, betaler vi naturligvis omkostningerne for forsendelsen. I så fald vælger vi, hvilket leveringsfirma du skal bruge. Hvis returneringen skyldes, at du alligevel ikke kunne lide varen og gerne vil sende den tilbage, overtager du alle omkostninger. Derfor kan du også selv vælge leveringsfirma. Derudover er det muligt med gratis refusion med PayPal, hvis du har anvendt denne betalingsmulighed.

Hvordan sender jeg min vare retur?

Hvis du vil returnere en vare, kan du henvende dig til vores kundeservice ved at sende en mail til support@relaxdays.de eller ved at bruge vores kontaktformular. Angiv venligst dit ordrenummer. Hvis vi betaler for returneringen, får du tilsendt en returlabel af vores kunderserviceteam. Derudover får du en mail fra os, så snart returvaren er modtaget og behandles.

Hvor lang tid tager det, før jeg får mine penge tilbage?

Du får dine penge tilbage ca. 3-4 hverdage, efter vi har fået varen retur. Pengene udbetales på samme måde som den betalingsmetode, du valgte ved købet.

Min ordre var beskadiget ved modtagelse. Hvad nu?

Vi vil selvfølgelig have, at du modtager varer uden fejl og er tilfreds med din bestilling. Skulle du alligevel opleve at få leveret en mangelfuld vare, bedes du venligst henvende dig til vores kundeservice enten per mail på support@relaxdays.de eller via vores kontaktformular. I fællesskab skal vi med garanti nok finde en tilfredsstillende løsning.

Montage

Indeholder leverancen monteringsudstyr, værktøj eller en samlevejledning?

Alt efter artikel og beskrivelse på vores webshop kan det godt være tilfældet. For at få et klart svar bedes du læse produktbeskrivelsen for den ønskede vare, da du her kan finde ud af, om der medfølger værktøj og materialer til montering. Ved byg-selv-møbler er der dog altid vedlagt en samlevejledning.

Jeg kan ikke få samlet min vare. Hvad gør jeg?

Hvis du har problemer med at få samlet et produkt, skal du ikke tøve med at henvende dig til vores kundeservice. Du kan få fat i os per mail på support@relaxdays.de eller via vores kontaktformular. Vores supportteam hjælper dig gerne videre.

Der mangler dele i min bestilling, så jeg ikke kan få den samlet. Hvad gør jeg?

Hvis din pakke bliver leveret med fejl eller mangler, bedes du henvende dig til vores kundeservice. Du kan få fat i os per mail på support@relaxdays.de eller via vores kontaktformular. Vores supportteam hjælper dig gerne videre, og sammen skal vi nok finde en tilfredsstillende løsning.

Min konto

Er Relaxdays‘ hjemmeside sikker?

Vores shop gør brug af adskillige alsidige og komplekse sikkerhedsforanstaltninger. De har til formål at sikre, at alle de informationer, vi behandler, er beskyttede mod tab, misbrug og ændringer. Vores brug af SSL (Secure Sockets Layer) kryptering og beskyttelsesforanstaltninger mod XXS og CSRF garanterer, at alle bestillinger og data bliver behandlet sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Alle de oplysninger, du giver os, opbevares til enhver tid krypteret.

Hvordan ændrer jeg mine kundeoplysninger, såsom adresse eller password?

Så snart du er logget ind på vores online shop, kan du trykke på Min Konto øverst til højre, hvor du har adgang til din kontooversigt. Der kan du tilpasse alle dine konto- og kontaktoplysniger.

Jeg har glemt mit password. Hvad gør jeg?

Hvis du har glemt dit password, kan du angive det under login. Efter du har givet os din e-mailadresse, sender vi dig et link, hvor du kan nulstille dit password.

Hvordan sletter jeg min kundekonto hos Relaxdays?

Hvis du ønsker at slette din kundekonto og alle dertilhørende data i shoppen, kan du sende en e-mail med dit ønske til datenschutz@relaxdays.de. E-mailens emnefelt skal udfyldes med ”Slet kundekonto i shoppen”.

Tips & tricks

Er rustfrit stål magnetisk?

De fleste former for rustfrit stål er ikke magnetiske. Stærkt imod hvad man ellers skulle forvente, kan man ikke afgøre, om der er tale om rustfrit stål, alt efter om materialet er magnetisk eller ej. Det er med andre ord ikke sandt, at man kan bestemme kvaliteten på rustfrit stål ved at se på dets magnetiske egenskaber. Som udgangspunkt er ferritisk rustfrit stål magnetisk, mens austenitisk og martensitisk rustfrit stål ikke er. Fælles for alle tre former er, at de ikke ruster.

Hvordan kan rustfrit stål alligevel ruste?

Rustfrit stål indeholder et indhold på minimum 10,5% krom. Gennem en reaktion med oxygen opstår der et lag af kromoxid på objekter af rustfrit stål, som fungerer som et passivt lag, der beskytter mod korrosion. For at beholde dette lag, skal det rustfri stål ubetinget rengøres regelmæssigt. Smuds i omgivelserne såsom strøsalt, køkkensalt eller kloridholdige væsker kan på længere sigt beskadige det beskyttende lag på det rustfri stål. I tilfælde af en sådan beskadigelse kan det under de rette omstændigheder resultere i, at selv rustfrie former for stål ruster.

Flyverust på aluminium. Er det normalt?

Hvis aluminium ikke har belægning, er lakeret eller er eloxeret, reagerer den blanke overflade med oxygenet i luften. Det resulterer i et lag af oxid, som beskytter aluminiummet mod påvirkning fra omverdenen. Skulle pH-værdien i metallets omgivelser imidlertid svinge, kan det betyde, at der dannes rust på aluminiummet.
For at undgå det er det derfor vigtigt at bibeholde et pH-neutralt miljø og derfor heller ikke bruge hverken syreholdige eller basiske rengøringsmidler. Ståluld, som man plejer at rengøre jern, stål og andre metaller med, bør du ligeledes undgå for ikke at overføre jernoxid til dine genstande af aluminium. Ligeledes er det en god idé ikke at opbevare aluminium i nærheden af andre metaller og sammen med fugtigt eller beskidt træ.

Hvordan vedligeholder jeg bedst mine bambusmøbler?

Hvilken pleje, der egner sig bedst til dine bambusmøbler, afhænger af, hvor de står, og hvad de er udsat for. Som beskyttelsesforanstaltning mod fugt ved udendørs brug eller på badeværelset anbefales det at behandle bambusmøbler med olie eller at lakere dem med polyurethanlak. Før den regelmæssige oliering bør du tørre dine bambusmøbler af med varmt vand, så porerne åbner sig. Så snart møblet er tørt, kan du behandle det med plejeolie til bambus eller naturlige madolier. Efter at have tilført et tyndt lag olie, bør du fjerne det igen, efter det har virket i lidt tid.
Ydermere skal du være opmærksom på, at de fleste af vores bambusartikler er lakeret med et gennemsigtigt lag nitrocellulose. I forædlingen af træmøbler til indendørs brug giver sådanne nitrolakker træet en bedre slidstyrke. Nitrolakker er dog relativt følsomme over for vind og vejr, hvorfor du ikke bør bruge møbler behandlet med sådanne lakker udendørs. Skulle yderligere beskyttelse blive nødvendig, kan du naturligvis selv finde et passende middel hos en fagmand og derefter påfører dette på vores møbler.

Fandt du ikke et svar på dit spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte os personligt!

Ring til vores kundeservicenummer

Telefon: +49 (0) 345 56 67 09 30
Mandag til fredag fra 8.00 - 18.00
Telefonopkald fra tysk fastnet til lokale priser, priser på det mobile net kan variere (afhængig af leverandør).

Eller skriv til os!
Kontaktformular

Brug vores kontaktformular

Vi behandler din forespørgsel hurtigst muligt og svarer dig per mail.

Kontakt

Send os en privat besked

Skriv en privat besked til os på FaceBook eller Instagram, så vi kan hjælpe dig videre.